Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies. Wij verzoeken u cookies te accepteren. Meer info

Spring naar inhoud

Echtscheidingen zijn een emotioneel uitdagend proces voor alle betrokkenen. Echtscheidingsmediatie biedt koppels de mogelijkheid hun huwelijk op een rustige en respectvolle manier te ontbinden met de hulp van een neutrale derde partij, de mediator. 


Synflows heeft als missie: complexe situaties makkelijker maken. Met de digitale ondersteuning van zowel de mediator als de scheidende partijen via het Mediation-platform, verloopt het mediationproces overzichtelijk en gestructureerd. 


Het platform is een gebruikersvriendelijk workflow systeem waarmee het proces stapsgewijs wordt doorlopen, convenant en ouderschapsplan worden opgemaakt, terwijl de scheidende partijen via hun beveiligde klantomgeving zelf een actieve deelname hebben in het proces.

Voordelen van het mediation-platform:


1. Efficiency
2. Klantbinding
3. Compliancy

screenshot dashboard
Why How What
Efficiëncy:

  1. Centrale gegevensopslag: op het platform worden alle relevante documenten en de communicatie en informatie over het echtscheidingsdossier gecentraliseerd opgeslagen. Hierdoor heb je makkelijk toegang tot de gegevens en bespaar je tijd bij het zoeken naar specifieke informatie.
  2. Automatisch opmaken van documenten vanuit de gegevensopslag: Synflows zorgt ervoor dat templates die nodig zijn voor de rechtspraak, zoals een convenant of ouderschapsplan, automatisch worden gevuld vanuit de informatie die over de klanten is opgenomen in de applicatie. Je hoeft documenten niet meer handmatig op te maken, de templates worden ingelezen. Dat scheelt je kostbare tijd, die je nu aan de begeleiding van je klanten kunt besteden.
  3. Taakbeheer: op het platform kun je taken binnen een dossier toewijzen en beheren. Je kunt taken toewijzen aan jezelf of je klanten, deadlines instellen en de voortgang volgen. Dit helpt bij het stroomlijnen van het werkproces en zorgt voor een betere organisatie.
  4. Communicatie: het Mediation-platform biedt overzicht door een 'trambaan met haltes', waardoor inzichtelijk is in welke fase van het proces je klanten zich bevinden. Dat zorgt voor minder vragen en meer rust bij de klanten.


Klantbinding:
  1. Communicatie: het platform biedt verschillende communicatiemogelijkheden, zoals berichten, taken en een vraag-antwoordmodule. Hiermee kun je makkelijk communiceren met je klanten, vragen beantwoorden en updates verstrekken. Een goede communicatie draagt bij aan het opbouwen van vertrouwen en het bevorderen van een goede relatie met je klanten.
  2. Klantportaal: het platform biedt een beveiligd klantportaal waar klanten toegang hebben tot hun dossier. Hier kunnen ze de vo ortgang van hun zaak volgen, documenten uploaden en downloaden en op een geïnformeerde manier deelnemen aan het echtscheidingsproces. Met deze transparantie en betrokkenheid ver groot je de klanttevredenheid.
  3. Begeleiding van klanten centraal: automatische opmaak van documenten en taakbeheer zorgen niet alleen voor efficiëntie in het proces, maar geven ook ruimte voor waar het echt omgaat bij mediation: wat spreken de klanten met elkaar af en hoe gaan ze respectvol uit elkaar? Dat is, zeker als er kinderen in het spel zijn,van het grootste belang.

Compliancy:
  1. Beveiliging van gegevens: met het Mediationplatform zorg je voor een hoge mate van gegevensbeveiliging en voldoe je aan alle vereisten voor privacy- en gegevensbescherming en aan relevante wet- en regelgeving, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in de Europese Unie. Het implementeren van beveiligingsmaatregelen, zoals gegevensversleuteling en strikte toegangscontroles, waarborgen de compliancy. Uiteraard heb je uitsluitend toegang tot je eigen dossiers.
  2. Audit-trails: het platform biedt een gedetailleerde audit-trail, waarbij alle activiteiten en wijzigingen in een dossier worden vastgelegd. Dit helpt je bij het voldoen aan de vereisten voor het bijhouden van wijzigingen.